Proiectul privind noile cărți de identitate în Moldova va fi modificat
Parlamentul urmează să modifice un set de acte normative ce vizează punerea în circulație a cărții de identitate eliberate cetățenilor Republicii Moldova și a cărții de rezidență, eliberate cetățenilor străini, apatrizilor, refugiaților și beneficiarilor de protecție umanitară. Proiectul de lege care prevede acest lucru a fost examinat la ședința Comisiei securitate națională, apărare și ordine publică. Modificările propuse au drept scop armonizarea cadrului normativ național la acquis-ul UE, transmite Știri.md Potrivit proiectului, unele date ale titularului nu vor fi incluse în documentul fizic, acestea vor fi accesibile în Registrul de stat al populației, prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect). Astfel, în conținutul cărții de identitate, inclusiv cea provizorie, nu se va regăsi informația cu privire la domiciliul sau reședința temporară a titularului. Excluderea acestor date va scuti titularii de obligativitatea preschimbării documentelor de fiecare dată când își schimbă locul de trai. De asemenea, nu va fi inclusă nici informația privind patronimicul titularului. Proiectul prevede și scutirea de la taxa de stat pentru înregistrarea domiciliului pentru copiii cu vârsta până la 14 ani care nu dețin acte de identitate. Documentul conține și prevederi ce vizează scutirea de plata taxei de stat pentru copiii străini sau apatrizi care au intrat pe teritoriul Republicii Moldova fără a fi însoțiți de о persoană adultă sau au fost lăsați pe teritoriul Republicii Moldova fără un act juridic. De asemenea, modificările vizează și modul de înscriere a numelui minorităților naționale în actele oficiale. Astfel, persoanele care aparțin minorităților naționale vor avea dreptul să-și utilizeze numele în forma acceptată în limba lor maternă. Totodată, documentul prevede că, la redarea numelui și prenumelui străinilor în cărțile de rezidență, acestea nu se traduc și nici nu se transliterează, dar se transpun conform ortografierii acestora în grafia latină din pașaportul național sau din documentul de călătorie, eliberate de autoritățile competente străine. De menționat că, în afară de datele personale ale beneficiarului, cartea de identitate conține și semnătura electronică, valabilă pentru cinci ani, care va permite accesarea datelor în format electronic. Conform datelor oferite de Agenția Servicii Publice, circa 50.000 de persoane au solicitat până în prezent cărți de identitate. Vor fi eliberate gratuit cărți de identitate pentru un milion de persoane, cheltuielile fiind suportate din bugetul ASP. Documentul, elaborat de Agenția Servicii Publice în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne, urmează a fi examinat în plenul Parlamentului.
Alte ştiri de Ziua de Azi
Republicarea materialelor este posibila doar cu acordul sursei.Condiţii de utilizare.